Statikus és dinamikus (animált,programozott,videós) bannerek.
Olyan képi, grafikai elemeket tartalmazó hirdetés, mely nem tartalmaz mozgó elemeket. A statikus banner készülhet png,jpg vagy gif formátumban .
A dinamikus banner annyiban tér el a statikus bannertől, hogy mozgó elemeket is tartalmaz. Előnye ennek a banner típusnak, hogy jobban felhívja a figyelmet, jobb általában az átkattintási aránya a statikus bannerekhez képest. A dinamikus bannerek készítési módjai:
Tipp: ha dinamikus bannerben gondolkodunk, akkor mindenképpen HTML5 bannert készítessünk.
A bannerek méreteinek (szélesség, magasság) megvannak a szabványai. Akkor is célszerű ezekhez a szabványokhoz ragaszkodni, ha a saját honlapunkra készítünk bannert. Ha pedig hirdetéseket szeretnénk megjeleníteni más oldalakon, vagy a Google Ads, Facebook hirdetési rendszerén keresztül, akkor kötelezően tartanunk kell magunkat a méretekhez.
A statikus banner készülhet png,jpg vagy gif formátumban .
HTML5 bannerek a legújabb technológiát jelentik.
HTML5 bannerkészítés a következő módszerek egyikével lehetséges: HTML5 Canvas, SVG Animáció, CSS3 @keyframe kézzel kódolt animáció vagy JS alapú animálás (GSAP).
A flash bannerek jól programozható bannerek, azonban ma már a legtöbb eszközön nem fog megjelenni, a mobil telefonos operációs rendszerek, böngészők nem támogatják ezt a formátumot. Ezen hátránya miatt mondhatjuk azt is, hogy a flash banner már a múlté.
Helyette HTML5 banner javasolt.
A flash bannerek nagyrészt átalakíthatóak HTML5 bannerekké.
A flash bannerek megjelenítéséhez FLASH PLAYER szükséges !